L.O.V.A

My photo
ampang, Malaysia
liyxa... aku seorang yg kuat membebel, (bak kate bf aku),seorang yang kelakar, n ske menghappy kan org. x suke pada orang yg hipokrit..paling aku pantang, adakala nye aku panas baran..orang yg kenal aku lame tahu la baran aku mcm mane..x ske benda yg complicated..manja, n ske dimanja kan...ske pegi vacation tmpt yg aku ske pegi of coz la pntai...tenang jiwa aku dow!n mcm2 la mengenai aku nie..mls nak cite lebey2...hhuhu

Saturday, February 19, 2011

PELIK TAPI BENAR, WUJUD ATAU TIDAK.(POKOK NAREEPOL / NAREEPOL TREE)

Salam...

Pelik tapi benar....dok aku klik sane, klik sini, tetibe aku ade terbkk satu gambar kat internet satu pokok yang sgt pelik aku lihat.x penah jmpe pun.mmg pelik kot...pokok nye x pelik, tapi buahnye yang pelik...bentuk buah tu sebijik body pompuan...pelik kan...tp benar...benar ke??maybe korang penah tahu kot pasal pokok nie, cume aku saje nak share ng korg yg x pnh tahu psl pokok nie....

Pokok ni dinamakan "NAREPOL" dalam bahasa THAI, NAREE bermaksud "gadis/wanita" dan POL bermaksud "pokok"..so name nye pokok WANITA la, wanita pown ade pokok kan...hehehhe..TERBAEEKKKK!!!

Nareepol Tree, kononnye terletak dekat Petchaboon, Bangkok,. Kononnye ade buah yang menyerupai susuk tubuh wanita yang tengah menutup anunya. Disebabkan pokok ni ajaib giler, so ramai pengunjung dari luar negara datang kat Bangkok semata-mata nak cari pokok ni..
Dari info yang aku bace, mase buah nie kecik die berbuah seperti biasa je..biler da besar terjadi bentuk tubuh wanita... Kalo betol wujud nye pokok dan berbuah seperti bentuk tubuh wanita, ciptaaan tuhan selalunya indah dan melambangkan betapa bijak Penciptanya tu. Bukankah begitu kengkwn ku ? ..cume kite sebagai manusia nak percaya ataupun tidak terpulang lah....
Kalo pk bbtol manusia nie kan kreatif, maybe mase buah nie nak membesar, dorg letak dlm acuan nak jd kan mcm2 bentuk, bentuk muke aku boley, bentuk muke korang pown boley..hahahhaa

Aku jenuh tenung pokok nie lelame..gelihati pown ade, pelik pown ade, takot pown ade..heheheh...
PELIK tp BENAR, WUJUD atau TIDAK pokok ni pown aku x tahu...korang perhati n lihat la bbtol pic pokok ni k...







Nak tahu dengan lebih lanjut psl pokok nie, (klik kt sini)

SEKIAN


1 comment: