L.O.V.A

My photo
ampang, Malaysia
liyxa... aku seorang yg kuat membebel, (bak kate bf aku),seorang yang kelakar, n ske menghappy kan org. x suke pada orang yg hipokrit..paling aku pantang, adakala nye aku panas baran..orang yg kenal aku lame tahu la baran aku mcm mane..x ske benda yg complicated..manja, n ske dimanja kan...ske pegi vacation tmpt yg aku ske pegi of coz la pntai...tenang jiwa aku dow!n mcm2 la mengenai aku nie..mls nak cite lebey2...hhuhu

Sunday, April 17, 2011

FAKTA MENGENAI LELAKI...SETUJU X WAHAI LELAKI..

Salam...

Hati aku still berasa gembira kerana LIVERPOOL x kalah dalam game kali nie...Game antara Liverpool ng Arsenal mmg sungguh DRAMATIK...hehhehe...Last-last minit boley goal..yeahhh YNWA....Eh aku actly bukan nak cite pasal bola pown...ade sedikit fakta yang aku nak kongsi kan ng korang...terutama untuk kaum lelaki...ape yang aku nak kongsi kan nie...just untuk tahu btol ke x btol fakta yang aku dpt mengenai kaum lelaki...setuju ke x setuju terpulang lah...fakta nie pown aku dpt dr (http://www.kakilepak.com/page/2/)...cume menarik minat aku untuk aku penuh kan blog aku nie....jom kite tgk k...

1.Lelaki tidak detail dlm percakapan

Contoh kes: Kakaknye baru saja putus cinta. Biler kite tanyer what’s his comment dier just cakap: “Mm..dah nak putus nak wat camne…”

(aku setuju hehehehe..)

2.Lelaki tahan berjaga sepanjang malam demi hobi

(setuju)

3. Lelaki rela menghabiskan banyak wang untuk peralatan elektronik atau aksesori kereta.

(setuju)

4. Lelaki jarang muncul dengan jambang bunga.

Contoh kes:Dalam filem, sering kita lihat hero mincul tiba2 di rumah lovernya dgn sejambak bunga. Kenyataan nye? huh hampeh!!

Alasan: Sejak awal, otak lelaki lebih mengutamakan hal praktik. kebetulan, hal2 bunga nih tak menarik ruang logik otak mereka. Beli sesuatu yang bakal layu dalam beberapa hari benar2 satu pembaziran-itu tanggapan org lelaki laa kan.

(setuju)

(wahai kekasih hati ku....d teringin b adiah kan d bunga..hehehhehe)


(Yeahh ni lah lelaki yang aku kenal dlm hidup aku yang paling romantikk,soryy uncle curikkk pic uncle.)


5. Lelaki tidak bergosip

Alasan: Sebenarnya lelaki juga bergosip. Tapi cara dan gaya mereka bergosip tidak sejelas kita dan juga tidak pada saat objek yag nak digosip berada dekat situ. Kalau mereka punya masalah dengan seseorg, biasanya mereka menyelesaikannya, atau melupakannya.

(setuju 100%)(mulut lelaki pon skunk da mcm mulut pompuan,hehehe)

6. Lelaki selalu mengaggungkan IBU mereka.

Alasan: Bagi lelaki, ibu mereka merupakan wanita ideal dan inti dari hidup mereka. Lelaki juga belajar mengenal rasa melindungi dari hubungan kedua orang tuanya, bagaimana ayah mereka melindungi ibunya. Makanya, tak perlulah mintak dia persoalkan apa apa ttg ibunya.

(of course la,sbb ibu lah segala-galanya.)

7. Lelaki sanggup menyimpan semua edisi Terhad komik, cd, jeans, jam tangan dan apa saja!

Alasan: Berbalik kepada asal mereka sebagai pemburu, lelaki senang menghimpun persediaan keperluan mereka sebanyak mungkin. Mereka selalu berwaspada bakal diadili lelaki lain, sehingga tidak hanya mengekar kuantiti, tapi juga kualiti yang dimilikinya. Bagi mereka, punya sesuatu yang boleh dibanggakan adalah prestasi tersendiri yang dapat memacu ego mereka.

(setuju gak 100%, go go yaseer,yaseer adalah kawan aku yang gemar mengumpul komik n cd..)

8. Lelaki Senang melihat wanita memakai skirt pendek(mini skirt)-asalkan bukan kekasihnya.


(no comment,btol x abg ronie..)

so korang jgn slah kan aku eyh...ni cume fakta yang aku dapat...setuju ke x setuju terpulang lah..heheheh...aku mintak maaf...cume sekadar nak berkongsi je....jangan marah ha!!

SEKIAN

No comments:

Post a Comment