L.O.V.A

My photo
ampang, Malaysia
liyxa... aku seorang yg kuat membebel, (bak kate bf aku),seorang yang kelakar, n ske menghappy kan org. x suke pada orang yg hipokrit..paling aku pantang, adakala nye aku panas baran..orang yg kenal aku lame tahu la baran aku mcm mane..x ske benda yg complicated..manja, n ske dimanja kan...ske pegi vacation tmpt yg aku ske pegi of coz la pntai...tenang jiwa aku dow!n mcm2 la mengenai aku nie..mls nak cite lebey2...hhuhu

Wednesday, January 25, 2012

SAYA SUKA KAN MINYAK WANGI !!



SALAM


Apa khabar semua kawan-kawan ku yang budiman...sehat-sehatlah hendak nye oke..saje je nak mengupdate kat blog nie..sejak dua menjak idea mencanak-canak plak dtg...tetibe tergerak plak otak ng tangan aku ni nak cerita pasal MINYAK WANGI dalam bahase omputih PERFUME..hehe...mesti korang x lari dengan PERFUME kan...aku giler perfume n org-org di sekeliling aku pown giler perfume...so kat sini aku tahu sikit demi sedikit mengenai PERFUME ni...oke aku nak kongsi kan kat korg PERFUME tu tahan lame ke x?




1st aku nak korg tahu jenis-jenis perfume lah ok.

1- COLONGE

2 - Eau de toilette (EDT)

3 - Eau de perfume (EDP)

4 - PARFUM

Aku rase korg mesti dapat bezakan jenis-jenis perfume yang kat atas ni kan.. mane yang x tahu meh sini aku bg tahu kat korg...hehehe...Oke untuk pengetahuan korg yang bezakan jenis perfume ni adalah kepekatan minyak haruman nye samaada ekstrak semulajadi, sintetik, dicairkan menggunakan air atau alkohol bergred tinggi. Kalo nak haruman yang tahan lebih lame tgk pada kepekatan minyak k.

COLONGE - Mengandungi 4 % minyak pati

Eau de toilette (EDT) - Mengandungi 8 % - 15% minyak pati

Eau de perfume (EDP) - Mengandungi 15% - 22% minyak pati

PARFUM -Mengandungi 22 % minyak pati


-Petua dr aku utk memakai perfume..hehehe (ceh ade petua sendiri plak)-

Waktu siang - semburkan pada pergelangan tangan, sendi kaki dan perot..

Waktu Malam - sesuai kalo sembur pada bahagian tengkok dan belakang leher...

hehehe...


BVLGARI OMNIA
EAU DE PARFUM..
Salah satu perfume feveret aku... da abis pown yang ni...yang ni sgt sgt sgt aku suke lah.x tahu nak ckp cam ner wangi nye..hehe


AIGNER..
EAU DE PARFUM..
Sangat wangi ouh...perfume ni la yang aku pakai skunk..ramai suke aku pakai perfume yang nie..lagi-lagi kekasih hati ku wakakakaka...

Oke aku rase setakat ni je la yang aku nak kongsi kan...nnti ade idea lain aku story mory k..perot da berkeroncong..nak mentekedarah jap...bye bye.

SEKIAN

No comments:

Post a Comment